Andre blogs vi følger

torsdag den 23. maj 2013

Længe siden

Ja, det er ved at være et par dage og en søndag siden vi sidst har vist os her på bloggen.
Det har simpelthen været så godt vejr, og det ved vi jo allesammen godt at det skal udnyttes i aller højeste grad.
Men nu står vi skarpt igen!:)
I går havde jeg besøg af en af "mine" 2 små piger, som jeg passer en gang i mellem.
Hun er 3 år, og de plejer næsten altid at have lavet et eller andet kreativt til mig, når de ser mig, om det så er i form af en tegning, perler eller smykker, det er skønt alt sammen.
I går var absolut ingen undtagelse. Hun kom med en fin tegning til mig, godt nok havde hun ikke selv tegnet omridset, men hun havde selv fyldt den ud, og man kunne virkelig se at der var brugt tid på at male indenfor kanterne!
Jeg bliver bare så glad når børn laver sådan noget, og bruger tid på det og er stolte af det!

Jeg synes nemlig tit at det kreative bliver lidt et tabu, i hvertfald for de lidt ældre børn og unge.
Det er lidt pinligt at man godt kan lide at hækle, sy, male eller noget helt andet.
Jeg ved i hvertfald hvor pinligt jeg selv synes det er at fortælle at jeg kan hækle, og rent faktisk godt kan lide det. Mange på min alder fester hver weekend og synes det er fedt at drikke sig en pind i øret, fordi alle andre gør det.

Jeg synes at mange flere brude udfordre deres kreative evner, finde det de godt kan lide.
Det er for mig lidt ligesom terapi at være kreativ. Det er der jeg kan tænke over de ting jeg har lyst til, være i min egen verden, høre musik eller slappe af.

Det jeg prøver på at sige er at I skal få fingeren ud og gå i gang med noget kreativt.
Brug hovedet, se dit resultat for dig, og gå i gang.
Om du så er 2, 10, 17 eller 30, det er fuldstændig ligegyldigt!
Og så lad være med at gemme de ting du laver, vis dem frem, sælg dem og vær stolt af de ting du får lavet!
Og husk! Dit resultat behøver ikke altid sidde i skabet, mislykkede resultater er dem man lærer af!


Her er den tegning jeg fik i går:)

P.S! Det er en abe! IKKE en diddl!




- Kristina:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar