Andre blogs vi følger

lørdag den 18. januar 2014

Tunesisk hækling

Jeg tror tunesisk hækling er blevet min nye favorit, der er så mange muligheder, og så ser det bare vildt cool ud!

Jeg har faktisk længe gået og tænkt på det her hakning, og faldt så over yarnfreaks blog, med hendes skønne hakkede puder, og så måtte jeg jo i gang!

Jeg var i Århus i torsdags, og så var vi lige en tur i Fandango, for at finde en af de her fine hæklenåle med wire, hvilket er et must, hvis du spørger mig.
Godt nok er de lidt peberet, men det er altså også kvali, og så tror jeg også bare man bliver gladere for den i længden.
En hæklenål med wire, gør at du kan lave større ting, som fx puder, tæpper osv.

Men hvis du hellere vil prøve det af først, med en billigere og traditionel hakkenål, så fåes de næsten i alle garnforretninger:)




Hæklenålen ser således ud fra KnitPro, du køber hæklenålen og wiren hver for sig.
Det smarte er også at du faktisk får 2i1, du kan både bruge hæklenålen som tunesisk (med wire) og som alm hæklenål (uden wire).


 
Her er min første pude så:)
Jeg er selv helt vildt godt tilfreds med den!
Den er hakket i noget billigt akrylgarn fra Kvickly, og med pind nr. 8.

Hvis I gerne vil lære det her tunesisk hækling/hakning, så prøv at gå ind på disse sider:


God hakke fornøjelse(;


- Kristina









Ingen kommentarer:

Send en kommentar